Nieuw voedselkeuzelogo
Het ‘Ik kies bewust logo’ en het ‘Gezonde Keuze Klavertje’ van Albert Heijn worden binnenkort samengevoegd tot één logo. Hiermee wordt het kiezen voor consumenten makkelijker en ook duidelijker. Er zullen twee soorten logo’s zijn:
-Het groene logo: gebruikt voor gezonde producten binnen de basisvoedingsmiddelen (voedingsmiddelen uit de schijf van vijf)
-Het blauwe logo: gebruikt voor niet-basisproducten. Hierdoor wordt het makkelijker om te zien welke producten uit bepaalde categorieën, bijvoorbeeld sauzen, een wat betere keus zijn.
bron: www.voedingscentrum.nl
Gerelateerde berichten
Misschien heeft u het al gezien op verschillende producten in de supermarkt: het ik kies bewust logo. Dit logo geeft...
Volgens de Gezondheidsraad krijgen verschillende groepen onvoldoende vitamine D binnen. Het gaat om mensen met een donkere huidskleur, mensen die...
Gerelateerde berichten
Misschien heeft u het al gezien op verschillende producten in de supermarkt: het ik kies bewust logo. Dit logo geeft...
Volgens de Gezondheidsraad krijgen verschillende groepen onvoldoende vitamine D binnen. Het gaat om mensen met een donkere huidskleur, mensen die...